Mødebooker: Limen til sælgerverden

Mødebooker
I en verden fuld af muligheder er det svært at blive valgt. Det kan være at blive valgt først til fodboldholdet, at blive valgt ind i Folketinget eller at blive valgt af et firma til at sælge produkter til dem. Lige netop denne disciplin kaldes mødebooking. Mødebooking foregår ved at, en mødebooker telefonere til virksomheder og booker møder med henblik på at, sælgeren i virksomheden tager ud til det andet firma og sælger produkter eller lignende.

De gør det hårde arbejde for dig

Disse kaldes også tit telefonsælger, hvilket for de fleste har en negative konnotation. Men dette erhverv er yderst essentielt i den ny-moderne verden, da købs- og sælgerstrategier har ændret sig meget. Før i tiden handlede man for det meste blot med de butikker og firmaer, der fandtes i byen. Nu er det muligt at handle med folk helt fra Kina, så fordi mulighederne er meget større nu, bliver sælgere nødt til at fange køberes opmærksomhed på en ny måde. Det at, bo i den samme by som køberen, er ikke nok – du skal ud og høres. Derfor bruger de fleste firmaer, som sælger en service eller et produkt, mødebooking og mødebooker på en eller anden facon.
Mødebooker kan bruges til alt fra den mere almindelige telefonsælger, som vil sælge avisabonnementer eller nye telefonaftaler til privatkunder, men også til den mere prestigefyldte mødebooker, som bruger dagen på at ringe rundt til forskellige store og succesfulde firmaer, for at arrangere møder mellem disse firmaer og det firma, mødebookeren, ringer for. I nogle firmaer er mødebookere udelukkende den måde, man opnår nye aftaler og produkter med. Det er en nem og effektiv måde, hvorpå man kan få nye muligheder uden at skulle researche en masse eller besøge 10 virksomheder. På denne måde ved mødebookeren hvad firmaet kan give køberen og derfor køberen kan hurtigt tage en beslutning.